کد خبر : 208172
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 تیر 1402 - 18:33

چگونه ترید ارز دیجیتال را شروع کنیم؟

چگونه ترید ارز دیجیتال را شروع کنیم؟

  وقتی با بازار بزرگ و پرسود ارزهای دیجیتال آشنا می‌شویم شیفته این بازار می‌شویم. خیلی زود به فکر ترید و معامله‌گری در این بازار پرکشش و پرتلاطم می‌افتیم و حتی ممکن است قیمت کل ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم. هیچ‌کدام از ما دوست نداریم از قافله عقب بیفتیم و می‌خواهیم از جمله کسانی باشیم

 

وقتی با بازار بزرگ و پرسود ارزهای دیجیتال آشنا می‌شویم شیفته این بازار می‌شویم. خیلی زود به فکر ترید و معامله‌گری در این بازار پرکشش و پرتلاطم می‌افتیم و حتی ممکن است قیمت کل ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم. هیچ‌کدام از ما دوست نداریم از قافله عقب بیفتیم و می‌خواهیم از جمله کسانی باشیم که سود خوبی از این بازار برداشت می‌کنند.

احتمالاً تجربه ورود به مسیری جدید در زندگی خود را دارید. می‌دانید که بدون داشتن راهنما و مسیر مشخص رسیدن به هدف چه‌قدر می‌توان سخت و طاقت‌فرسا و درعین‌حال زمان‌بر باشد. در مورد بازار رمزارزها هم همین‌طور است. احتمالاً هرکسی در شروع مسیر با بسیاری از پرسش‌های زیر مواجه می‌شود.

ورود به بازار ارزهای دیجیتال چگونه است؟ آیا مراحل مشخصی برای آغاز ترید ارز دیجیتال وجود دارد؟ چه دانشی برای انجام صحیح معاملات لازم است؟ بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال کدام است؟ مطمئناً اگر مسیر مشخص و درستی برای شروع به کار ترید در این بازار داشته باشید خیلی سریع‌تر و راحت‌تر به هدف خود خواهید رسید.

در این مقاله تلاش می‌کنیم در کنار هم نقشه و مسیر شروع ترید ارز دیجیتال را ترسیم کنیم و راه و مسیری مشخص و دلپذیر را برای آغاز معاملات در این بازار پرتلاطم به مشتاقان نشان دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه ترید ارز دیجیتال را شروع کنیم؟

ممکن است در مقالات یا کتاب‌های راهنمای ترید ارزهای دیجیتال ترتیب مراحل و گام‌های مختلفی را مشاهده کنید. دلیل این تفاوت می‌تواند وجود اختلاف‌نظر میان کارشناسان مختلف باشد. اما برخی از مقالات راهنما صرفاً به‌صورت مکانیکی مراحلی را برای شروع معامله‌گری ذکر کرده‌اند درصورتی‌که معامله‌گری صحیح نیازمند رعایت اصولی است که این اصول باعث سوددهی شما در بازار شده و از بروز زیان‌های بزرگ و دردآور در بازار جلوگیری می‌کند.

گام‌های اساسی شروع ترید ارز دیجیتال

آشنایی با واژگان و شناخت اصول اولیه بازار

در ابتدای امر که به بازار ارزهای دیجیتال وارد می‌شوید طبیعی است که با بسیاری از کلمات و واژگان تخصصی این بازار آشنا نباشید. گام اول ورود به بازار و شروع ترید و معامله‌گری آشنایی با معنای دقیق این واژگان است تا در مواقع لازم در به‌کارگیری و استفاده از آن‌ها دچار مشکل و ابهام نشوید و بتوانید ترید‌های خود را به‌درستی انجام دهید. واژه‌های معمولی مثل کوین، توکن، اکسچنج، والت، معاملات مارجین و فیوچرز، حد سود، حد ضرر و مواردی ازاین‌قبیل اصطلاحات اولیه‌ای هستند که هر معامله‌گر ارزهای دیجیتال در ابتدای امر باید با آن‌ها آشنا شود. از شنیدن واژه‌های جدیدی اصلاً سردرگم و نگران نشوید. برای آشنایی با این اصطلاحات و اصول اولیه می‌توانید دوره‌های مقدماتی آشنایی با ارزهای دیجیتال و معاملات آن را که بسیاری از آن‌ها به‌صورت رایگان بر روی بستر اینترنت قابل‌دسترسی هستند بگذرانید یا از مقالات مرتبط استفاده کنید تا گام اول را درست و محکم بردارید. هر واژه تخصصی جدیدی را که شنیدید خیلی راحت آن را در گوگل جستجو کنید و یکی دو مقاله درباره آن بخوانید. پس از مدتی خواهید دید که بسیاری از اصول اساسی و واژگان ارزهای دیجیتال را به‌خوبی یاد گرفته‌اید.

انتخاب سیستم تحلیلی و معاملاتی و انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای ترید

پس از این که آشنایی اولیه با اصول بازار و واژگان تخصصی آن پیدا کردید، برای این که معامله‌گری را به‌درستی بیاموزید نیازمند انتخاب سیستم تحلیلی و استراتژی معاملاتی هستید.

در بازارهای مالی دو نوع تحلیل داریم که می‌تواند در فهم و تحلیل بازار به ما کمک کند در زیر مختصراً به این روش‌های تحلیلی می‌پردازیم.

تحلیل بنیادی

شناخت و تعیین ارزش ذاتی ارز دیجیتال را تحلیل بنیادی می‌گویند. بررسی ارزش ذاتی با نگاه به ذات پروژه و بررسی وجود حباب مثبت یا منفی در رمزارز می‌تواند در تعیین زمان خرید یا فروش به ما کمک می‌کند. این روش بیشتر مناسب افرادی است که دانش فنی نسبتاً بالایی در مورد ارزهای دیجیتال و پروژه‌های آن دارند و می‌توانند دقت بالایی را صرف شناخت این پروژه‌ها کنند. 

عوامل مورد بررسی در تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال شامل سه دسته شاخص‌های بلاک‌چین، شاخص‌های مالی و شاخص‌های پروژه می‌شود که هریک از این موارد خود زیرمجموعه‌های بیشتری دارند که نیازمند دقت و بررسی است.

تحلیل تکنیکال

این نوع از تحلیل بر اساس تحلیل نمودار قیمت ارز دیجیتال انجام می‌شود. تحلیل‌گران تکنیکال معتقدند همه عوامل بازار در قیمت منعکس شده است و با بررسی نمودار قیمت می‌توان زمان مناسب برای خریدوفروش ارزهای دیجیتال را بادقت خوبی تعیین کرد. تحلیل تکنیکال خود زیرشاخه‌های بسیاری دارد که به‌صورت تخصصی‌تر می‌توان بر روی هر یک از این زیرشاخه‌ها کارکرد و از هر یک از آن‌ها استفاده کرد.

پس از شناخت این اصول تحلیل با استفاده از یکی از این موارد یا ترکیبی از آن‌ها به همراه استفاده از راهکارهای فیلترنویسی در سایت‌هایی چون تریدینگ ویو می‌توان به تدوین یک استراتژی معاملاتی پرداخت.

استراتژی معاملاتی عبارت است از یک چک‌لیست دقیق از مراحلی که برای خریدوفروش ارزهای دیجیتال باید طی کرد. این چک‌لیست باتوجه‌به روحیات شخصی و خصوصیات فکری هر فرد تنظیم می‌شود و از روش تحلیلی و معاملاتی موردنظر او استفاده می‌کند. اما پس از تدوین فرد باید خود را ملزم کند که موبه‌مو از آن پیروی کرده و احساسات خود را در آن دخیل نکند. این مهم‌ترین سندی است که فرد جهت ترید ارزهای دیجیتال برای خود تدوین می‌کند. برای انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌‌گذاری نیز از همین استراتژی معاملاتی استفاده می‌کنیم.

مدیریت سرمایه

پس از تعیین استراتژی معاملاتی لازم است پلن مدیریت سرمایه مناسبی برای خود انتخاب کنیم. بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر چه مدیریت ریسک و سرمایه ذیل استراتژی معاملاتی قرار می‌گیرد اما انجام ترید بدون دانستن اصول مدیریت سرمایه به معنی بر باد دادن همه سرمایه معامله‌گر است. مدیریت سرمایه به شما یاد می‌دهد در هر معامله چه میزان از سرمایه خود را ریسک کنید و با چه درصدی از سرمایه وارد معامله شوید تا بیش از حد زیان نکنید و با انتخاب معامله صحیح با نسبت سود به زیان مناسب بتوانید در بلند مدت و تعداد معاملات بالا سود مناسبی از بازار دریافت کنید. 

انتخاب صرافی ارزهای دیجیتال

یکی از نکات مهم در ترید ارزهای دیجیتال انتخاب صرافی خوب و مناسب است. در زمانه‌ای که انواع کلاهبرداری‌های آنلاین شایع است نمی‌توان به هر صرافی اعتماد کرد و باید پیش از انتخاب تحقیقات خود را در مورد صرافی‌ها انجام داد.

مواردی که در انتخاب صرافی باید به آن اهمیت دهیم عبارت‌اند از:‌ ایرانی یا خارجی بودن صرافی، کارمزد صرافی، مورد اعتماد بودن یا تأیید به‌وسیله مراجع قانونی، سابقه خوب صرافی، وجود تعداد ارزهای دیجیتال کافی برای انجام ترید ارز دیجیتال و مواردی ازاین‌قبیل.

باید توجه داشته باشیم که باتوجه‌به شرایط تحریم کشورمان و همچنین اختلالات هرروزه در اینترنت و قطع دسترسی‌ها به اینترنت جهانی استفاده از صرافی خارجی ریسک‌ها و خطرات خاص خود را دارد و استفاده از صرافی داخلی امن و کارآمد می‌تواند تا حدودی ریسک‌های این کار را کاهش دهد. همچنین در انتخاب صرافی داخلی نیز باید بسیار محتاط بود و تنها صرافی‌های معتبر و مشخص را برای این کار انتخاب کرد. توجه کنید که حتی اگر بخواهید از صرافی‌های خارجی و بین‌المللی استفاده کنید باز هم برای شارژ اولیه حساب خود به صرافی‌های داخلی نیاز دارید؛ چون تنها از طریق این صرافی‌هاست که می‌توانید واریزی ریالی انجام دهید و تتر خریداری کنید.

انتخاب کیف پول امن و متناسب

یکی دیگر از گام‌های مهم در ترید ارزهای دیجیتال داشتن کیف پول امن و مطمئن برای ذخیره ارزهای دیجیتال است. در مواردی که بخواهید روی یک ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری بلندمدت کنید و اقدام به نگهداری آن کنید بهتر است آن را در صرافی نگهداری نکنید و در کیف پول خود نگهدارید.

کیف پول‌ها بر چند نوع هستند:

  • کیف پول کاغذی
  • کیف پول نرم‌افزاری
  • کیف پول سخت‌افزاری

کیف پول‌های کاغذی عملاً کارکرد خاصی جز راهی برای دریافت پول در کشورهای خارجی از حساب ارز دیجیتال شما در صرافی‌ها ندارند و عملاً کمترین استفاده را دارند.

استفاده از کیف پول‌های نرم‌افزاری بسیار راحت است و از رایج‌ترین انواع آن می‌توان به متامسک و کیف پول تراست والت، کوینومی و … نام برد.

کیف پول‌های سخت‌افزاری بیشترین امنیت را دارند و استفاده از آن‌ها در میان کاربران حرفه‌ای ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذارانی که مبالغ نسبتاً زیادی را سرمایه‌گذاری می‌کنند بسیار رایج است.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی مهم‌ترین گام‌های معامله‌گری رمزارزها پرداختیم و دیدیم که چگونه ترید ارز دیجیتال را شروع کنیم. با استفاده از این گام‌های اساسی نقشه راهی برای یادگیری مهارت‌های لازم و انجام تحقیقات درباره موارد مهم و اساسی در شروع ترید ارزهای دیجیتال ترسیم می‌کنیم و می‌توانیم بهتر و راحت‌تر در این مسیر گام برداریم.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خرید رپورتاژ آگهی

رله پیلز

روتاری انکودر

آموزش تصويري چسباندن زيرنويس

رپورتاژ رایگان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح