کد خبر : 208302
تاریخ انتشار : جمعه 4 خرداد 1403 - 15:29

چیلر تسلا تجهیز و آشنایی با این برند موفق

چیلر تسلا تجهیز و آشنایی با این برند موفق

  تجهیزات صنعتی در حین کار، گرمای زیادی تولید می‌کنند که ناشی از اصطکاک یا احتراق مواد است. اگر این گرما از دستگاه خارج نشود، می‌تواند به‌طور جدی به آن آسیب برساند یا عمر آن را کوتاه کند. برای خنک کردن این تجهیزات، از نوعی سیال استفاده می‌شود که با عبور از کانال‌های تعبیه شده

 

تجهیزات صنعتی در حین کار، گرمای زیادی تولید می‌کنند که ناشی از اصطکاک یا احتراق مواد است. اگر این گرما از دستگاه خارج نشود، می‌تواند به‌طور جدی به آن آسیب برساند یا عمر آن را کوتاه کند. برای خنک کردن این تجهیزات، از نوعی سیال استفاده می‌شود که با عبور از کانال‌های تعبیه شده در داخل دستگاه، گرما را جذب و به بیرون منتقل می‌کند. سیال خارج شده از دستگاه گرمای زیادی دارد و برای استفاده مجدد می‌بایست دوباره خنک شود. چیلر صنعتی وظیفه خنک کردن این سیال را بر عهده دارد. به‌دلیل خواص حرارتی مناسب، اغلب از آب به‌عنوان سیال خنک کننده استفاده می‌گردد. سیالی که وظیفه خنک کردن دستگاه را بر عهده دارد، سیال فرایند نامیده می‌شود. از این رو چیلرهایی را که این سیال را خنک می‌کنند، چیلر فرایند نام دارند.

نحوه کار این چیلرها شبیه به یکدیگر است، اما تفاوت اصلی در نحوه استفاده آنهاست. در چیلر تهویه مطبوع، هوا به‌طور مستقیم یا غیر مستقیم خنک می‌شود، اما در چیلر فرایند، سیال خنک شده در فاز مایع است. به‌همین دلیل نوع اواپراتور و مبدل‌های حرارتی مورد استفاده در آن‌ها متفاوت خواهد بود.

چیلر صنعتی به‌عنوان تجهیزی مهم در صنایع مختلف عمل می‌کند.

 

آشنایی با چیلر ۹۰۰ تن

چیلر ۹۰۰ تنی، با قدرت خنک‌کنندگی فوق‌العاده، پاسخگوی نیازهای سرمایشی در مقیاس‌های صنعتی است. این دستگاه غول‌پیکر، در صنایع مختلف از جمله پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، کارخانه‌های بزرگ و… نقش حیاتی ایفا می‌کند. این سیستم سرمایشی غول پیکر، با تولید ۹۰۰ تن تبرید، قادر به خنک کردن حجم عظیمی از سیال است. به‌همین دلیل، برای صنایع و تاسیسات بسیار بزرگ مناسب می‌باشد.

 

انواع چیلر صنعتی

به‌طور کلی چیلر صنعتی در دو مدل متفاوت طراحی و ساخته می‌شود.

  • چیلرهای تراکمی: چیلر تراکمی، با کمپرسور قدرتمند خود، مبرد را فشرده می‌کند. مبرد گرم شده، گرمای خود را در کندانسور به هوا یا آب منتقل کرده و خنک می‌شود و برای جذب مجدد گرما در اواپراتور آماده می‌گردد. چیلرهای تراکمی، انتخابی ایده‌آل برای طیف گسترده‌ای از کاربردها هستند.
  • چیلرهای جذبی: این نوع چیلرها، با استفاده از فرآیند جذب، مبرد را خنک می‌کنند. در این روش، مبرد توسط جاذبی مانند لیتیوم برومید جذب می‌شود و گرمای حاصل از این فرآیند توسط ژنراتور و منبع حرارتی (مانند بخار یا آب گرم) دفع می‌گردد. مبرد احیا شده، در اواپراتور گرمای فرآیند را جذب می‌کند و دوباره به جاذب باز می‌گردد. چیلرهای جذبی، گرچه گران‌تر هستند، اما می‌توانند از منابع انرژی حرارتی مانند ضایعات گرما یا بخار کم فشار استفاده کنند.

 

دسته‌بندی چیلرهای صنعتی بر اساس نوع سیال عامل

نوع سیالی که در چیلر صنعتی استفاده می‌شود، آن را به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌کند. در این میان، چیلرهای صنعتی را می‌توان به سه گروه اصلی بر اساس نوع سیال خنک‌کننده کندانسور، دسته‌بندی کرد.

 

کاربرد چیلر صنعتی

چیلر صنعتی با قدرت، دقت و تنوع کاربری خود، به‌عنوان تجهیزی مهم در صنایع مختلف عمل می‌کند و خنکی را به قلب فرآیندهای حساس و حیاتی می‌آورد. درک نحوه کار و انتخاب نوع مناسب چیلر، نقشی اساسی در ارتقای کیفیت، راندمان و ایمنی در صنایع مختلف ایفا می‌کند.

  • صنایع غذایی و آشامیدنی: برای خنک‌سازی مواد خام، محصولات در حال فرآوری و تجهیزات بسته‌بندی
  • صنایع دارویی و بهداشتی: حفظ دمای مطلوب داروها، مواد شیمیایی و تجهیزات حساس
  • صنایع شیمیایی و پتروشیمی: برای خنک‌سازی راکتورها، مبدل‌های حرارتی و فرآیندهای پالایش
  • صنایع تولیدی: برای خنک‌سازی ماشین‌آلات و تجهیزات در صنایع مختلف مانند نساجی، فولاد، لاستیک و پلاستیک
  • مراکز داده: خنک‌سازی سرورها و تجهیزات الکترونیکی حساس
  • صنعت چاپ: خنک‌سازی غلطک‌ها و پرس‌ها در فرآیند چاپ
  • صنعت نساجی: برای خنک‌سازی الیاف و پارچه‌ها در فرآیندهای مختلف نساجی
  • صنعت معدن: برای خنک‌سازی ماشین‌آلات و تجهیزات در معادن
  • نیروگاه‌ها برق: خنک‌سازی ژنراتورها و ترانسفورماتورها

 

خرید چیلر صنعتی

در دنیای پرشتاب امروز، صنایع مختلف برای بقا و پیشرفت خود نیازمند تجهیزاتی مدرن، کارآمد و مبتنی بر فناوری‌های نوین هستند. تسلا تجهیز با درک این نیاز و با هدف ارتقا سطح راندمان و کارایی صنایع، به‌عنوان مرجعی تخصصی و پیشرو در زمینه فروش و ارائه خدمات تجهیزات صنعتی، چیلر صنعتی، سیستم‌های برودتی و حرارتی و همچنین فعال در حوزه انرژی‌های پاک پا به عرصه گذاشته است. تسلا تجهیز با ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات باکیفیت، راهکارهای جامع و منحصر به فرد را به صنایع مختلف ارائه می‌دهد و در این مسیر، همواره مشتریان را در اولویت قرار داده و رضایت آن‌ها را سرلوحه فعالیت خود می‌داند. برای خرید چیلر صنعتی کافیست به وب سایت تسلا تجهیز مراجعه و علاوه بر مشاهده محصولات از خدمات کارشناسان و واحد پشتیبانی بهره‌مند گردید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خرید رپورتاژ آگهی

رله پیلز

روتاری انکودر

آموزش تصويري چسباندن زيرنويس

رپورتاژ رایگان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح