کد خبر : 206653
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 بهمن 1401 - 15:48

چهار هزار بازی بومی در کشور شناسایی شده است

چهار هزار بازی بومی در کشور شناسایی شده است

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا پسندیده در حاشیه مجمع انتخاباتی هیأت ورزش‌هایی روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: طرح خانه ورزش روستایی از سال ۹۲ آغاز شده و در آن‌ها امکانات ورزش دارت، تنیس روی میز، شطرنج و

چهار هزار بازی بومی در کشور شناسایی شده است

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا پسندیده در حاشیه مجمع انتخاباتی هیأت ورزش‌هایی روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: طرح خانه ورزش روستایی از سال ۹۲ آغاز شده و در آن‌ها امکانات ورزش دارت، تنیس روی میز، شطرنج و فوتبال دستی وجود دارد.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی ادامه داد: خانه‌های ورزش روستایی و همچنین خانه‌های نشاط و تندرستی، به توسعه و عدالت ورزشی در روستاها کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: درحال حاضر ۸ هزار خانه ورزش روستایی در سطح کشور فعال است و برای امسال راه‌اندازی ۱۰۰خانه نشاط و تندرستی در مناطق محروم با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

این مسئول بیان کرد: درحال حاضر ۱۲۰ هزار ورزشکار روستایی در سطح کشور ثبت شده‌اند و  ۳۰۰ هزار نفر در قالب ۲۷ هزار تیم در جام پرچم شرکت کردند.

وی ادامه داد: جام پرچم به شناسایی استعدادهای ورزشی در روستاها کمک می‌کند و در پایان آن از هر استان ۱۰ ورزشکار بمستعد برای تست و معرفی به تیم ملی مینی فوتبال مشخص می‌شوند.

پسندیده گفت: درحال حاضر ۵۷ رشته در بخش روستایی فعال است و برای توسعه این حوزه‌ها به همکاری سایر نهادها و تعامل نیاز داریم.

انتهای پیام/

منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خرید رپورتاژ آگهی

رله پیلز

روتاری انکودر

آموزش تصويري چسباندن زيرنويس

رپورتاژ رایگان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح