کد خبر : 53663
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 - 22:51

نقشه راه نخست وزیر سودان برای حل بحران سیاسی کشورش

نقشه راه نخست وزیر سودان برای حل بحران سیاسی کشورش

نخست‌وزیر سودان ضمن “خطرناک” خواندن بحران سیاسی کشورش، نقشه راهی را برای خروج از این بحران ارائه کرد.  به نقل از خبرگزاری آناتولی، به دنبال تشدید اختلافات میان شرکای مرحله انتقالی سودان، عبد الله حمدوک، نخست‌وزیر این کشور در سخنانی نقشه راهی را برای خروج از بحران سیاسی در سودان ارائه کرد. حمدوک در این

نقشه راه نخست وزیر سودان برای حل بحران سیاسی کشورش

نخست‌وزیر سودان ضمن “خطرناک” خواندن بحران سیاسی کشورش، نقشه راهی را برای خروج از این بحران ارائه کرد.

 به نقل از خبرگزاری آناتولی، به دنبال تشدید اختلافات میان شرکای مرحله انتقالی سودان، عبد الله حمدوک، نخست‌وزیر این کشور در سخنانی نقشه راهی را برای خروج از بحران سیاسی در سودان ارائه کرد.

حمدوک در این باره گفت: راه ورود به اجرای این نقشه راه؛ توقف فوری تشدید درگیری‌ها و اختلافات میان همه طرف‌ها، ازسرگیری فعالیت در نهادهای دوره انتقالی و مدیریت اختلافات خارج از این نهادها است.

وی تاکید کرد: همچنین باید توافق شود که مسائل مربوط به تروریسم و تهدیدهای امنیتی که مسائل امنیت ملی تلقی می‌شوند نباید مورد نزاع باشند.

نقشه راه پیشنهادی حمدوک همچنین شامل خودداری از اتخاذ هرگونه تصمیمات و اقدامات یکجانبه است و بر این مساله تاکید دارد که مرجعیت توافق میان تشکیلات دولت انتقالی سند قانون اساسی است.

این نقشه راه خواستار پایان دادن به وضعیت تفرقه و اختلاف میان همه اجزای گروه‌های آزادی و تغییر بوده و همچنین شامل دستیابی به عدالت انتقالی و تعهد به ابتکارعمل نخست‌وزیر به عنوان یک بستر توافق است.

حمدوک در این باره گفت: بحران کنونی کشور بدترین و خطرناک‌ترین بحرانی است که روند گذار دموکراتیک را تهدید می‌کند و کودتای نافرجام که ماه گذشته رخ داد به جای اینکه فرصتی برای آگاه شدن همه نسبت به خطرات پیش روی کشور باشد، اختلافات را ملتهب کرد.

وی تاکید کرد: منازعه کنونی میان غیرنظامیان و نظامیان سودان نیست بلکه این درگیری میان اردوگاه گذار دموکراتیک و اردوگاه کودتا علیه انقلاب است.

در همین حال، دو منبع در شورای وزیران سودان و ائتلاف گروه‌های آزادی و تغییر به الجزیره گفتند که بحران مشارکت میان شرکای نظامی و غیرنظامی مرحله انتقالی سودان به پله اول و پیش از امضای سند قانون اساسی بازگشته است.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خرید رپورتاژ آگهی

رله پیلز

روتاری انکودر

آموزش تصويري چسباندن زيرنويس

رپورتاژ رایگان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح