کد خبر : 206644
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 دی 1401 - 18:48

با تهاتر و تعامل کمبود فضای آموزشی را جبران کنیم/ وجود ۴۰۰ مدرسه کانکسی در خراسان رضوی

با تهاتر و تعامل کمبود فضای آموزشی را جبران کنیم/ وجود ۴۰۰ مدرسه کانکسی در خراسان رضوی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به کمبود فضای آموزشی در سطح استان و از سوی دیگر وجود اراضی بلااستفاده قادر خواهیم بود، با تهاتر و تعامل نسبت به جانمایی بر اساس نیازها، مشکل کمبود فضای آموزشی را برطرف سازیم. سیدامیر شوشتری در جلسه شورای آموزش و پرورش تربت‌حیدریه افزود: باید همه

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به کمبود فضای آموزشی در سطح استان و از سوی دیگر وجود اراضی بلااستفاده قادر خواهیم بود، با تهاتر و تعامل نسبت به جانمایی بر اساس نیازها، مشکل کمبود فضای آموزشی را برطرف سازیم.

با تهاتر و تعامل کمبود فضای آموزشی را جبران کنیم/ وجود ۴۰۰ مدرسه کانکسی در خراسان رضوی

سیدامیر شوشتری در جلسه شورای آموزش و پرورش تربت‌حیدریه افزود: باید همه ظرفیت‌های موجود در استان اعم از خیران و دستگاه‌های اجرایی به خصوص در مناطق کم برخوردار استفاده و حتی با قطعات کوچک زمین توسط شورا و شهرداری تهاتر، تا فضای آموزشی بیشتری مهیا شود.

وی گفت: یکی از برنامه‌های محوری ما تحقق کامل سند بنیادین آموزش و پرورش و حال آنکه یک معلم قادر نخواهد بود در یک کلاس با ظرفیت ۳۵ نفر دانش‌آموز، به طور دقیق با روحیات شاگردانش آشنا شده و به فعالیت آموزشی و پرورشی خود به صورت دقیق بپردازد.

شوشتری افزود: همچنین یکی دیگر از کمبودهای ما در سطح استان، فضای اردوگاهی است که تا حد توان می‌توانیم از ظرفیت فضای موجود در مشهد استفاده کنیم، اما این کافی نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: استاندار سرانه فضا برای هر دانش آموز ۲۰/۸ و ۹ متر مربع در کشور است که میانگین کشوری این رقم حدود ۵ متر مربع است و این رقم در استان خراسان رضوی ۳۷/۴ متر مربع است.

وی گفت: ۴۰۰ مدرسه کانکسی در استان خراسان رضوی است که از  ۹ هزار و ۵۰۰ مدرسه، ۴۰۰ مدرسه کانسکی در استان داریم که کلات وتبادکان بیشترین مدرسه کانسکی را دارند.

شوشتری بیان کرد: حدود ۸۰  هزار معلم رسمی خراسان  رضوی به غیر از نیروهای رسمی دارای حکم مشغول خدمت هستند درحال حاضر کلاس ها  پر هستند و کمبود معلم را پست های اداری پر کرده‌ایم.

در ادامه حجت صالحی  گفت: سرانه فضای آموزشی این خطه را هفت مترمربع و سرانه فضای ورزشی با وجود ۶ سالن ورزشی، ۲ زمین چمن مصنوعی و یک استخر دانش‌آموزی را هشت دهم مترمربع اعلام کرد.

مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه افزود: شوربختانه اکنون هم با کمبود نیروی انسانی و هم با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

صالحی با بیان اینکه خوشبختانه در مناطق روستایی با کمبود فضای آموزشی مواجه نیستیم، افزود: اما در مناطق شهری اکنون ۲۰ کلاس با بیش از ۴۰ و ۱۲۰ کلاس با بیش از ۳۵ نفر دانش‌آموز داریم و لذا در مدارس مرکز شهر کلیه مدارس به صورت ۲ شیفت دایر هستند.

وی از کمبود فضای اردوگاهی در قطب شهید برونسی به عنوان دومین چالش یاد کرد و گفت: پیشنهاد داده‌ایم هنرستان آیت‌الله طالقانی را که دارای سوله‌های مورد نیاز و شرایط اردوگاهی است را، به اردوگاه فرهنگی تربیتی تبدیل و البته باید اداره نوسازی ورود پیدا کند.

مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه گفت: در سال تحصیلی گذشته این شهرستان رتبه دوم استان در توسعه متوازن یعنی تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در هنرستان‌ها را کسب کرد.

صالحی افزود: همچنین در کنکور سراسری امسال ۱۸ نفر با رتبه زیر صد و ۸۲ نفر با رتبه زیر هزار در کارنامه موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان تربت‌حیدریه جای گرفت.

فرماندار تربت‌حیدریه نیز گفت: برای تامین فضای آموزشی باید ابتدا بانک اطلاعاتی به تفکیک تعداد کلاس و مقاطع مورد نیاز آموزشی تهیه و اراضی موجود معرفی و مورد ارزیابی دقیق قرار گیرند.

علی‌اکبر کی‌پور افزود: همچنین در پیوند با اراضی موجود دستگاه‌ها و اینکه آیا امکان تهاتر و یا واگذاری آنها موجود است یا خیر، می‌بایست در قالب یک جلسه تخصصی دیدگاه‌های مختلف مطرح تا ساده و ارزان‌ترین راه رفع مشکلات انتخاب شوند.

منبع: ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خرید رپورتاژ آگهی

رله پیلز

روتاری انکودر

آموزش تصويري چسباندن زيرنويس

رپورتاژ رایگان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح