کد خبر : 208299
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 2:11

آیا قیمت طلا کاهش خواهد یافت؟ زمان مناسب خرید طلا چه موقع است؟

آیا قیمت طلا کاهش خواهد یافت؟ زمان مناسب خرید طلا چه موقع است؟

افزایش قیمت طلا در ماه های اخیر بی­سابقه بوده است، بطوریکه افزایش قیمت اونس طلا در روزهای گذشته تا ۲.۳۹۰ دلار، هرگز در سالهای گذشته تکرار نشده بود. بررسی قیمت طلا در بازار ایران نیز نشان می­دهد که سرمایه­گذاری در این فلز ارزشمند در سال گذشته یکی از پرسود ترین و پررونق ترین بازارهای ممکن

افزایش قیمت طلا در ماه های اخیر بی­سابقه بوده است، بطوریکه افزایش قیمت اونس طلا در روزهای گذشته تا ۲.۳۹۰ دلار، هرگز در سالهای گذشته تکرار نشده بود. بررسی قیمت طلا در بازار ایران نیز نشان می­دهد که سرمایه­گذاری در این فلز ارزشمند در سال گذشته یکی از پرسود ترین و پررونق ترین بازارهای ممکن بوده است.

با توجه به رونق این بازار در حال حاضر نیز توجهات بسیاری به تحلیل ها و پیشبینی های قیمت طلا، برای پیشبینی زمان ورود و خروج مناسب به این بازار جلب شده است. در کنار تحلیل های تخصصی و مقالات روزانه ای در که در مجله های خبری و وبسایت ها به صورت روزانه و لحظه ای مورد بحث قرار میگیرند، داشتن یک نگاه کلی به آینده بازار طلا در روزها و در طول سال ۱۴۰۳ و یک تحلیل کلی از آینده قیمت اونس طلا در طول سال ۲۰۲۴ میلادی میتواند اندکی از نگرانی های سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری بلند مدت در این بازار را دارند، کاهش دهد.

طلا همیشه یکی از بهترین و مطمئن ترین گزینه­های سرمایه­گذاری است:

این یکی از مهمترین نکاتی است که میتواند نگرانی های شما را در باب سرمایه­گذاری در طلا تا حدود زیادی کاهش دهد. طلا معمولاً مقاومت خوبی در برابر تورم دارد. به این معنی که ارزش آن به اندازه تورم افزایش می‌یابد یا حداقل می‌تواند ارزش خرید محافظت شده‌ای را ارائه دهد.

در دوران نوسانات شدید اقتصادی و جهانی توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران به طلا جلب می‌شود و زمانی که با شرایط نامطمئنی روبرو هستند و به دنبال حفظ ارزش سرمایه‌شان خواهند بود.
همچنین طلا می‌تواند به عنوان یکی از عناصر تنوع سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار گیرد، زیرا عملکرد آن ممکن است با عملکرد دیگر کلاس‌های دارایی، مانند سهام، زمین، یا اوراق قرضه، متفاوت باشد.

پیشبینی قیمت طلا در روزهای آینده ممکن خواهد بود؟

بطور کلی پیشبینی قیمت طلا به عوامل و فاکتورهای متعددی بستگی دارد و بطور دقیق هیچگاه قابل پیشبینی نخواهد بود. اما بطور مشخص اگر ریسکهای سیاسی در منطقه افزایش یابد، و همچنین اقدامات روسیه در قبال اوکراین سمت و سوی خاصی بگیرد یا انگیزه های چین برای حمله به تایوان افزایش یابد، اینگونه موارد سیاسی تاثیر مستقیمی بر افزایش قیمت طلا در سال پیش رو خواهند داشت.

با این حال، با توجه با افزایش زیاد قیمت اونس جهانی در سال گذشته و برخی تحلیل‌های اقتصادی دیگر، نشان می‌دهد که قیمت طلا در سال آینده ممکن است پایدار بماند یا حتی کاهشی را نیز تجربه کند. این موضوعات به طور مستقیم با عوامل اقتصادی و سیاسی جهانی مرتبط است و نمی‌توان به صورت قطعی پیش‌بینی کرد که چه اتفاقی خواهد افتاد.

با این حساب سرمایه گذاری در طلا در بازه های کوتاه مدت در روزهای آینده نیاز به رصد دقیق این بازار و اخبار مرتبط با آن، و مشاوره با متخصصان و فعالین این حوزه را بطور ویژه دارا خواهد بود . اما با توجه با انتظارات تورمی میتواند سرمایه گذاری طلا در بلند مدت را همواره به عنوان یک سرمایه گذاری سود ده تلقی کرد.

سکه طلا، به عنوان یک سرمایه گزاری رایج:

سکه های طلا انواع مختلفی دارند، که به هنگام تهیه هر کدام باید به نوع آن(بهار آزادی، طرح جدید، و ..) ، سال ضرب سکه، بانکی یا غیر بانکی بودن آن و ارزش ذاتی سکه ها و حباب آنها توجه لازم را داشته باشید. این ها اطلاعاتی است که علاوه بر وبسایت های خبری میتوانید در وبسایت های خرید طلا و در صفحه نرخ روز آنها به صورت لحظه ای و بروز آنها را دنبال کنید.

طلای آبشده، یک گزینه­ی پرطرفدار

طلای آبشده که به دلیل هزینه های پایین تر (نداشتن هزینه ضرب سکه ، اجرت و …) در این روزهای بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، یکی از گزینه های مورد توجه سرمایه گذاری در طلا است. سرمایه گذاری در این حوزه معمولا برای مبالغ بالا (بالای ۱۰۰ میلیون تومان) انجام میشود که در هنگام خرید آن باید به اعتبار فروشنده، انگ طلا و شماره آزمایشگاه و مواردی از این قبیل که مختص طلای آبشده است توجه کافی را داشته باشید.

صندوق­های سرمایه­گذاری طلا، یک گزینه با ریسک­های محتمل:

سرمایه گذاری در بورس و صندوق های آتی طلا که نیاز به دانش و اطلاعات کافی از نحوه کارکرد صندوق های آتی و نحوه معامله سهام آنها در بازار بورس و درون این صندوق ها دارد که ریسک های سرمایه گذاری را ممکن است تا حدی نسبت به روش های سنتی افزایش دهد و باید با دانش و آگاهی کافی به این حوزه ها وارد شد.

طلای زینتی، گزینه­ای که حتما باید آن را در نظر داشته باشید!

طلای زینتی هواخواهان بسیاری دارد که میتواند برای سرمایه­گذاری هم با رعایت نکاتی، یکی از بهترین گزینه ها باشد. توجه به اجرت ساخت (خرید طلاهای کم اجرت) و قیمت سنگ ها و نگین ها در یک کار ساخته شده از طلا، میتواند جنبه ی سرمایه گذاری شما را نیز در طلای زینتی رعایت کند. البته در نگاه بلند مدت قطعا گزینه طلای زینتی، یکی از بهترین گزینه هاست.

گردنبند طلا مناسب سرمایه گذاری

یکی دیگر از گزینه های سرمایه گذاری در طلای زینتی کارهای قاب سکه هستند که هزینه های اجرت از سکه های به کار رفته در آنها کسر شده است. معمولا در این قبیل کارها که علاوه بر نمای زیاد تنوع بالایی نیز دارند، از سکه هایی که با هزینه ضرب پایین (مانند سکه های طرح پهلوی) ساخته شده اند برای اقتصادی تر شدن این کارها استفاده میشود. شما میتوانید با خرید و بررسی قیمت انگشتر طلا، دستبند طلا، یا گوشواره طلای قاب سکه علاوه بر سرمایه گذاری در طلا، یک سوپرایز ویژه برای خود یا عشق زندگیتان نیز داشته باشید.

خرید طلا زینتی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خرید رپورتاژ آگهی

رله پیلز

روتاری انکودر

آموزش تصويري چسباندن زيرنويس

رپورتاژ رایگان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح