کد خبر : 208249
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 - 16:04

Kuo: اپل سفارشات چیپست های ۳ نانومتری را برای سال ۲۰۲۴ کاهش می دهد

Kuo: اپل سفارشات چیپست های ۳ نانومتری را برای سال ۲۰۲۴ کاهش می دهد

به گزارش نیوز گپ و به نقل از gsmarena به گفته تحلیلگر مینگ چی کو، آینده نزدیک بازار چیپست گوشی های هوشمند تاریک به نظر می رسد. طبق آخرین گزارش آنها، اپل در حال کاهش تقاضا برای تراشه های ۳ نانومتری است. کوالکام همچنین تولید خود را کاهش می دهد و ASML هلندی را تحت

به گزارش نیوز گپ و به نقل از gsmarena به گفته تحلیلگر مینگ چی کو، آینده نزدیک بازار چیپست گوشی های هوشمند تاریک به نظر می رسد. طبق آخرین گزارش آنها، اپل در حال کاهش تقاضا برای تراشه های ۳ نانومتری است. کوالکام همچنین تولید خود را کاهش می دهد و ASML هلندی را تحت فشار قرار می دهد تا محموله تجهیزات EUV را برای سال ۲۰۲۴ حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

Kuo: Apple to cut 3nm chipset orders for 2024

کو فاش کرد که اجماع فعلی بازار بر این است که تجارت نیمه هادی در نیمه دوم سال جاری به پایان خواهد رسید، اما رکود ممکن است تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ ادامه یابد.

ASML که قبلاً لیتوگرافی مواد نیمه هادی پیشرفته بود، شرکتی است که مقر اصلی آن در Veldhoven، هلند است و تامین کننده تجهیزات اصلی برای ریخته گری چیپست در سراسر جهان است. Kuo نوشت: پیش بینی آن برای محموله های کمتر سه دلیل عمده دارد:

اولین مورد این بود که اپل پس از کاهش شدید WFH (کار از خانه) با کاهش تقاضا برای دستگاه های مک بوک و آی پد مواجه شد. تراشه‌های جدید اپل و صفحه‌نمایش‌های ال‌ای‌دی کوچک برای استفاده مشتریان از دستگاه‌های جدید کافی نیستند و کوپرتینویی کاهش ۳۰ درصدی در لپ‌تاپ‌های ارسال شده (در مجموع ۱۷ میلیون برای سال مالی) و همچنین کاهش ۲۲ درصدی در آی‌پدهای ارسال شده را نشان داد. (۴۸ میلیون).

Kuo: Apple to cut 3nm chipset orders for 2024

علاقه به تراشه‌های ۳ نانومتری کوالکام نیز به دلیل تصمیم هواوی برای توقف تامین تراشه‌ها از شرکت سن دیگو، با یا بدون مودم ۵G، کمتر است. همچنین انتظار می رود تراشه های Exynos 2400 نفوذ بیشتری توسط سامسونگ داشته باشند که به پیش بینی کلی کوالکام لطمه می زند.

تقاضا برای پردازش های ۳GAP+ سامسونگ و ۲۰A اینتل کمتر از حد انتظار است و بالاتر از همه، سامسونگ، میکرون و SK Hynix انتظار نمی رود تا پیش از سال های ۲۰۲۵-۲۰۲۷ یک پیشرفت بزرگ در حافظه راه اندازی کنند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خرید رپورتاژ آگهی

رله پیلز

روتاری انکودر

آموزش تصويري چسباندن زيرنويس

رپورتاژ رایگان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح