کد خبر : 208216
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 - 12:09

۵ دلیلی که وب سایت شما رتبه بندی نمی کند (و نحوه بهبود آنها)

۵ دلیلی که وب سایت شما رتبه بندی نمی کند (و نحوه بهبود آنها)

  به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ و به نقل از موسسه بازاریابی دیجیتال شما وب‌سایت خود را راه‌اندازی کرده‌اید، محتوای جذابی نوشته‌اید و برای هجوم بازدیدکنندگان آماده هستید تا شروع به تعامل کنند و در نهایت تبدیل شوند. روی کاغذ همه چیز خوب به نظر می رسد. با این حال، در عمل، وب

 

به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ و به نقل از موسسه بازاریابی دیجیتال شما وب‌سایت خود را راه‌اندازی کرده‌اید، محتوای جذابی نوشته‌اید و برای هجوم بازدیدکنندگان آماده هستید تا شروع به تعامل کنند و در نهایت تبدیل شوند.

روی کاغذ همه چیز خوب به نظر می رسد. با این حال، در عمل، وب سایت شما برای کلمات کلیدی هدف خود یا اصلاً برای هیچ کلمه کلیدی رتبه بندی نمی شود. چرا که نه؟

 

در حالی که اصول سئو ممکن است ساده به نظر برسد – نوشتن محتوای عالی و ایجاد پیوندهای مرتبط – عمل واقعی سئو می تواند بسیار پیچیده تر باشد. رقبا، الگوریتم‌های پیچیده رتبه‌بندی و همچنین عواملی مانند سن، ارتباط و تعامل وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند.

 

وب سایت ها به دلایل مختلف رتبه بندی نمی شوند. برخی به اندازه کافی خوب نیستند تا از رقبای خود بالاتر بروند. سایرین منابع عالی هستند که فاقد پیوندهایی برای رتبه بندی هستند. هنگامی که به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده اید، به راحتی می توانید این عوامل را از دست بدهید و تعجب کنید که کجا اشتباه می کنید. برای تضمین موفقیت در بازاریابی دیجیتال برای تجارت و وب سایت خود، مهم است که یک تیم رویایی بازاریابی دیجیتال تشکیل دهید. می‌توانید کتاب الکترونیکی کوچک رایگان ما را دانلود کنید تا بفهمید که چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید، صرف نظر از اندازه بودجه یا منابع موجود.

 

به عنوان یک راه حل فوری، ما رایج ترین دلایلی که وب سایت شما رتبه بندی نمی شود، و همچنین راه هایی برای اصلاح سئو و ارائه محتوا، بهینه سازی در صفحه و لینک هایی که برای شکست دادن رقبا و تبدیل شدن به وب سایت شما نیاز دارد را فهرست کرده ایم. موفقیت در رتبه بالا

 

رتبه بندی جستجوی فعلی خود را بررسی کنید

این مهم است که بدانید در حال حاضر در نتایج جستجوی Google در کجا قرار دارید. با درک این اطلاعات، می‌توانید بهتر تشخیص دهید که چرا وب‌سایت شما رتبه‌بندی نمی‌شود و پایه محکمی برای کار کردن برای خود فراهم کنید. برای انجام این کار، می توانید از ابزارهایی مانند SERPs.com برای بررسی رتبه صفحه سایت برای یک کلمه کلیدی یا اصطلاح خاص استفاده کنید.

 

هنگامی که این اطلاعات را وارد کردید، می توانید رتبه بندی جستجوی صفحه خود را در گوگل، یاهو و بینگ مشاهده کنید و همچنین سرعت بارگذاری سایت خود را مشاهده کنید.

 

به عنوان یک راه حل فوری، ما پنج مورد از رایج ترین دلایلی که وب سایت شما در رتبه بندی قرار نمی گیرد، و همچنین پنج راه برای اصلاح سئو و ارائه محتوا، بهینه سازی در صفحه و لینک هایی که برای شکست دادن رقبا به وب سایت شما نیاز دارد، فهرست کرده ایم. و به یک موفقیت در رتبه بالا تبدیل شود.

 

رقابت سخت

هر چه کلمات کلیدی هدف شما رقابتی تر باشند، سئوی سایت شما برای رسیدن به صفحه اول بیشتر نیاز دارد.

یکی از رایج‌ترین دلایلی که وب‌سایت‌ها رتبه‌بندی نمی‌کنند این است که کلمات کلیدی جستجو را با رقابت زیادی هدف قرار می‌دهند. هرچه رقابت سخت‌تر باشد، وب‌سایت شما باید قوی‌تر باشد تا بتواند در صفحه اول (و به ویژه در چند موقعیت برتر) رتبه‌بندی شود.

 

کلمه کلیدی مانند “کارت های اعتباری” بسیار رقابتی است و صفحه اول تحت سلطه وب سایت های شناخته شده و محبوب با هزاران لینک ورودی است. در زیر، ما سه نتیجه برتر را برای «کارت‌های اعتباری» با استفاده از افزونه MozBar Chrome تجزیه و تحلیل کرده‌ایم:

 

اولین نتیجه، CreditCards.com، دارای بیش از یک میلیون لینک از تقریباً ۵۰۰۰ دامنه است. همچنین با صفحه داخلی در رتبه دوم قرار دارد که نشان می دهد یک وب سایت قدرتمند و قابل اعتماد است. در رتبه سوم یک وب سایت عمومی مالی با تقریبا ۱۲ میلیون لینک از ۴۳۶۴ دامنه قرار دارد.

 

به یاد داشته باشید که پایگاه داده پیوند Moz به اندازه گوگل کامل نیست و این وب سایت ها می توانند میلیون ها لینک دیگر داشته باشند که هنوز ایندکس نشده اند.

 

اگر یک وب سایت جدید با کلمات کلیدی مانند “کارت های اعتباری” راه اندازی می کنید، چقدر طول می کشد تا چندین میلیون لینک به دست آورید؟ رقابت سخت این کلمه کلیدی به این معنی است که بدون بودجه چند میلیون دلاری روابط عمومی و سئو برای رسیدن به هر جایی تلاش خواهید کرد.

 

قبل از اینکه کمپین سئوی خود را راه اندازی کنید، ضروری است که از رقابت برای همه کلمات کلیدی هدف خود آگاه باشید. شما در حال رقابت با وب‌سایت‌های دیگر برای کسب رتبه برتر هستید، و هر پیوند اضافی که آنها دارند، پیوندی است که باید با آن مطابقت کنید یا آن را بهبود ببخشید.

 

اگر وب سایت شما برای کلمات کلیدی هدف خود رتبه بندی نمی کند، ممکن است به دلیل رقابت باشد. قبل از شروع ایجاد محتوا و ایجاد لینک، رقبای خود را با استفاده از نرم افزارهایی مانند Moz، Majestic یا Ahrefs تجزیه و تحلیل کنید تا رقابت برای کلمه کلیدی خود را درک کنید.

 

بهینه سازی ضعیف در صفحه

آیا وب سایت شما به درستی برای جستجوی ارگانیک بهینه شده است؟ عواملی مانند عنوان صفحه کلمات کلیدی، نقشه های سایت XML و تراکم کلمات کلیدی ممکن است به اندازه گسترش و لینک سازی جذاب نباشند، اما نقش بسیار مهمی در کمک به گوگل برای تعیین محتوای وب سایت شما دارند.

 

اگر وب سایت شما دارای بک لینک ها و محتوای قوی است که با کلمات کلیدی هدف آن مرتبط است اما رتبه بندی نمی شود، ممکن است به دلیل بهینه سازی ضعیف در صفحه باشد.

 

جنبه های مختلفی برای بهینه سازی روی صفحه وجود دارد که هر سئو سایت باید از آنها آگاه باشد. در راهنمای بهینه‌سازی جستجو پس از راه‌اندازی یک وب‌سایت جدید، تاکتیک‌های عملی را فهرست می‌کنیم تا برچسب‌های عنوان مؤثر، توضیحات متا و ساختار مناسب برای سئوی درون صفحه را به وب‌سایت شما بدهیم:

 

  • برچسب‌های عنوان باید غنی از کلمات کلیدی، فریبنده، مختصر و طبیعی باشند
  • توضیحات متا افراد را تشویق می کند تا روی یک صفحه وب کلیک کنند، اعتبار آن را افزایش می دهد و به صفحه شما کمک می کند تا برای کلمات کلیدی خاص رتبه بهتری پیدا کند. آنها باید منحصر به فرد باشند، حاوی کلمات کلیدی باشند و بیش از ۱۶۰ کاراکتر نباشند.
  • تگ های Alt با کلمه کلیدی مناسب مطمئناً می توانند رتبه جستجوی صفحه شما را افزایش دهند. آنها باید کوتاه (بیشتر از ۳ تا ۶ کلمه) باشند، موضوع صفحه را ذکر کنند و تا حد امکان طبیعی باشند.
  • URL ها باید بین ۵۰ تا ۱۰۰ کاراکتر باشند.

 

سایر اقدامات مهمی که باید انجام دهید عبارتند از ایجاد نقشه سایت XML برای وب سایت شما به طوری که Google می تواند تمام صفحات آن را پیدا و فهرست بندی کند، اضافه کردن برچسب های متعارف برای جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری و خزیدن وب سایت شما برای اطمینان از عدم جلوگیری از خطاها.

 

اگر در زمینه سئو تازه کار هستید و به کمک نیاز دارید که از کجا با بهینه‌سازی روی صفحه شروع کنید، می‌توانید از ابزارهایی مانند Yoast SEO برای WordPress (رایگان) و Moz On-Page Grader (پرداخت شده) برای پیدا کردن و اصلاح روی صفحه استفاده کنید. مشکلات بهینه سازی که وب سایت شما را متوقف می کند.

 

نکته مهم در مورد سئو داخلی این است که شما فقط باید یک بار آن را انجام دهید. پس از اینکه عناوین صفحه، تگ‌های تصویر و سایر عناصر بهینه‌سازی روی صفحه خود را اصلاح کردید، می‌توانید تلاش خود را بر ایجاد محتوای عالی و ایجاد پیوند به وب‌سایت خود متمرکز کنید.

 

محتوای نازک

آیا وب سایت شما برای رتبه بندی گوگل آنقدر “نازک” است؟ الگوریتم گوگل برای پاداش دادن به مرتبط ترین و مفیدترین نتایج برای هر کلمه کلیدی طراحی شده است. داده های SerpIQ نشان می دهد که صفحات با رتبه برتر برای کلمات کلیدی رقابتی معمولا بیش از ۲۰۰۰ کلمه محتوای منحصر به فرد دارند.

 

از آنجایی که الگوریتم پاندا گوگل در سال ۲۰۱۱ به‌روزرسانی شد (جایی که بسیاری از وب‌سایت‌ها دچار افت شدید قدرت جستجو شدند)، بازاریابان باید بر ایجاد بهترین تجربه کاربری ممکن برای رتبه‌بندی خوب تمرکز کنند.

 

اگر محتوای شما کوتاه و ساده است، ممکن است به اندازه کافی قابل توجه نباشد که گوگل آن را به عنوان یک نتیجه مرتبط برای کلمات کلیدی هدف شما ببیند. گوگل اشتهای سالمی دارد و محتوایی که دارای مواد فراوان است معمولا بهتر از محتوای نازک و سبک است که ارزش چندانی ارائه نمی دهد.

 

مانند بهینه سازی ضعیف در صفحه، مشکلات محتوای نازک به راحتی قابل رفع هستند. اگر وب سایت شما دارای لینک های ورودی عالی است اما محتوای با کیفیت پایینی دارد که آن را از رتبه بندی باز می دارد، اصلاح محتوای آن می تواند تنها کاری باشد که برای بهبود رتبه و دیده شدن موتورهای جستجو لازم است.

 

با افزایش طول و سطح جزئیات، محتوای خود را غلیظ کنید. اگر صفحه شما دارای ۵۰۰ کلمه از محتوای منحصر به فرد است و رقبای شما همگی ۲۰۰۰ کلمه یا بیشتر دارند، قطعه خود را طوری گسترش دهید که از نظر طول، جزئیات و کیفیت از همه آنها برتری داشته باشد.

 

با افزودن زیر عنوان های مرتبط با کلمات کلیدی اصلی و مرتبط، محتوای خود را تقویت کنید. اگر صفحه شما یک کلمه کلیدی گسترده را هدف قرار می دهد، از زیرعنوان های H1، H2 و H3 خود برای هدف قرار دادن تغییرات کلمه کلیدی برای جذب ترافیک جستجوی بیشتر استفاده کنید.

 

محتوای وب سایت شما باید با کیفیت، آموزشی، روشنگری و شخصی باشد. با استفاده از شخصیت خریدار و ایجاد محتوای خود با در نظر گرفتن یک انسان، به جای یک موتور جستجو، شانس بسیار بیشتری برای مصرف و اشتراک گذاری محتوای خود خواهید داشت و بک لینک هایی ایجاد می کنید که رتبه جستجوی شما را افزایش می دهد.

 

هنگامی که در حال بهبود کپی و محتوای صفحه سایت خود هستید، همیشه در نظر داشته باشید که آیا قابل هضم، محاوره ای و مناسب برای مخاطبان انسانی است – اگر برای شما خوب نیست، برای دیگران خوب نیست و رتبه بندی نمی شود. خوب.

 

کپی رایتینگ خوب که کلمات کلیدی را هم به صورت پراکنده و هم به طور طبیعی ترکیب می کند، کلید افزایش رتبه شما است و به شما امکان می دهد برند خود را انسانی کنید و در عین حال تجربه مشتری بهتری ایجاد کنید.

 

برایان دین، متخصص سئو، این را تکنیک آسمان خراش می نامد. به محتوای خود به عنوان یک ساختمان در خط افق شهر شلوغ فکر کنید. هدف شما فقط این نیست که برج اداری یا کاندومینیوم دیگری باشید – بلکه این است که بلندترین و برجسته‌ترین ساختمانی باشید که اول همه متوجه آن می‌شوند.

 

اگر محتوای وب سایت شما بیش از حد نازک یا ساده به نظر می رسد، آن را تقویت کنید و آن را گسترش دهید تا بهترین منبع در دسته خود باشد. نه تنها گوگل برای ایجاد محتوای عالی به شما پاداش می دهد. خوانندگان محتوای شما را به اشتراک می گذارند و به آن لینک می دهند و باعث بهبود مستمر در رتبه بندی جستجوی آن می شود.

 

لینک ها کافی نیست

شما رقبای خود را تجزیه و تحلیل کرده اید، عناصر درون صفحه وب سایت خود را بهینه کرده اید و بهترین محتوا را در جایگاه خود ایجاد کرده اید. با وجود این، وب سایت شما در صفحه ۳ قرار دارد، تنها با یک قطره ترافیک از کلمات کلیدی دم بلند و فعالیت تجاری کمی.

 

هنگامی که کلمات کلیدی ساده را با رقابت کم هدف قرار می دهید، بهینه سازی خوب در صفحه اغلب تنها چیزی است که برای رتبه بندی در صفحه اول لازم است. هنگامی که کلمات کلیدی رقابتی را هدف قرار می دهید، برای دستیابی به رتبه بندی صفحه اول (و به خصوص در پنج صفحه برتر) به ترکیبی از محتوای عالی و پیوندهای عالی نیاز دارید.

 

اگر کسب‌وکار شما با وجود داشتن محتوای قوی‌تر و بهینه‌سازی روی صفحه نسبت به رقبای خود رتبه‌بندی نمی‌کند، احتمالاً لینک‌های کافی ندارد.

 

الگوریتم گوگل از دو عامل برای تعیین اینکه آیا صفحه بهترین نتیجه برای هر کلمه کلیدی جستجو است یا خیر استفاده می کند:

 

  • ارتباط، که با استفاده از موضوع صفحه (تراکم کلمه کلیدی، عنوان، برچسب عنوان و سایر عوامل روی صفحه) و متن لنگر پیوندهای ورودی تعیین می شود.
  • تأیید، که با استفاده از سیگنال‌های محبوبیت مانند تعداد پیوندهای ورودی که به صفحه اشاره می‌کنند و ارزش صفحاتی که این پیوندها در آن هستند تعیین می‌شود (PageRank)

 

هرچه وب سایت شما لینک های بیشتری داشته باشد و ارزش و ارتباط این لینک ها بیشتر باشد، بیشتر به عنوان یک صفحه مرتبط توسط گوگل دیده می شود. به طور خلاصه، لینک های بیشتر (و لینک های بهتر) برابر است با رتبه بندی صفحه اول برای وب سایت شما.

 

فراتر از تعداد زیاد لینک هایی که به وب سایت شما اشاره می کنند، مرتبط بودن هر پیوند نقش مهمی در کمک به رتبه بندی وب سایت شما برای کلمات کلیدی هدف دارد.

 

لینک‌های سایر وب‌سایت‌ها در جایگاه شما (به عنوان مثال، پیوند به وب‌سایت کارت اعتباری شما از یک وب‌سایت مالی شخصی) معمولاً وزن بیشتری نسبت به پیوندهای وب‌سایت‌های غیرمرتبط دارند، زیرا آنها یک موضوع واضح در مورد موضوع وب‌سایت شما ایجاد می‌کنند.

 

پیوندهایی با انکر تکست مرتبط (به عنوان مثال، پیوندی با متن لنگر «بهترین کارت‌های اعتباری برای اعتبار بد» که به صفحه کارت اعتباری شما برای اعتبار بد اشاره می‌کند) موضوع صفحه شما را به Google اطلاع می‌دهد و ارتباط آن را با کلمات کلیدی مرتبط افزایش می‌دهد. . به جای هدر دادن فرصت افزایش سئو با پیوند دادن به چیزی شبیه به این، اینجا را کلیک کنید.

 

استفاده از کلمه کلیدی به عنوان متن لنگر به خزنده های موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری در مورد آنچه که در حال پردازش هستند می دهد. همچنین مطمئن می شود که نمایه پیوند دادن شما به خوبی ساختار یافته است.

 

سعی کنید از استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی تطبیق دقیق خودداری کنید. استفاده از تغییرات نزدیک به شما کمک می کند تا برای انتخاب گسترده تری از کلمات کلیدی رتبه بهتری کسب کنید.

 

سئو فراتر از روزهایی تکامل یافته است که تعداد زیادی از لینک های متنی لنگر دقیق می توانند هر وب سایتی را برای هر کلمه کلیدی رتبه بندی کنند. با این حال، کیفیت، کمیت و ارتباط لینک ها هنوز هم نقش بسیار مهمی در کمک به رتبه بندی وب سایت شما برای کلمات کلیدی هدف دارند.

 

شیوه های بد لینک سازی

در نهایت، وب سایت شما ممکن است به دلیل یک جریمه دستی یا الگوریتمی برای کلمات کلیدی مورد نظر خود رتبه بندی نکند.

 

گوگل به شدت از شیوه های سئو کلاه سیاه مانند شبکه های وبلاگ خصوصی، لینک های پولی، لینک های اسپم و لینک های هک شده آگاه است. طی پنج سال گذشته، اقداماتی مانند به‌روزرسانی پنگوئن و فهرست‌زدایی انبوه برای مقابله با لینک‌سازی غیراخلاقی انجام داده است.

 

اگر وب‌سایت شما زمانی برای کلمات کلیدی هدف خود رتبه‌بندی می‌کرد اما دیگر رتبه‌بندی نمی‌شد، یا علیرغم داشتن پروفایل پیوند و محتوای درون صفحه بهتر از رقبای خود، در صفحه سوم یا چهارم قرار می‌گرفت، ممکن است مشمول جریمه دستی یا الگوریتمی شود. .

 

می‌توانید اقدامات و جریمه‌های دستی را در کنسول جستجوی Google مشاهده کنید. روی «ترافیک جستجو» کلیک کنید و سپس برگه «عملکردهای دستی» را باز کنید تا ببینید آیا تیم وب هرزنامه گوگل اقدامی علیه وب سایت شما انجام داده است یا خیر.

 

جریمه‌های دستی معمولاً برای شیوه‌های ساخت لینک بد مانند استفاده از لینک‌های پولی یا وب‌اسپم اعمال می‌شوند. برخی از وب‌سایت‌ها نیز جریمه‌هایی برای بهینه‌سازی روی صفحه مانند پر کردن کلمات کلیدی دریافت می‌کنند، اگرچه این موارد نادر هستند.

بر خلاف سایر فاکتورهای رتبه بندی در این لیست، رفع جریمه های دستی بسیار سخت است. می‌توانید با استفاده از ابزار Disavow از Google بخواهید که لینک‌های بد را نادیده بگیرد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها به درخواست شما احترام بگذارند، به خصوص اگر پیوندها نتیجه تلاش‌های ساخت لینک شما باشد.

 

همچنین می‌توانید از صاحبان پیوندهای بد بخواهید که آنها را به صورت دستی حذف کنند. این روند می تواند کند و دشوار باشد و هیچ تضمینی وجود ندارد که رتبه شما پس از از بین رفتن پیوندهای جریمه شده بهبود یابد. در مجموع، این یک فرآیند پرهزینه است که تضمینی برای کارکرد آن وجود ندارد.

 

از آنجایی که جریمه‌های دستی برای رتبه‌بندی و ترافیک وب‌سایت شما بسیار شدید است، و برگشت آن دشوار (یا گاهی غیرممکن) است، بهتر است روی جلوگیری از جریمه شدن تمرکز کنید تا اینکه وقت خود را صرف تلاش برای برگرداندن جریمه بعد از این واقعیت کنید.

 

چگونه می توانید دید جستجوی وب سایت خود را بهبود ببخشید؟

بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای جستجوی ارگانیک یک فرآیند تدریجی است که نتایج بلندمدتی ایجاد می‌کند، مشروط بر اینکه از راه درست پیش بروید.

 

از بهینه سازی ضعیف در صفحه گرفته تا لینک های بسیار کم، عوامل مختلفی می توانند وب سایت شما را از دستیابی به رتبه بندی که شایسته آن است باز دارند. خوشبختانه، یافتن و رفع عواملی که مانع از رتبه بندی وب سایت شما می شوند، معمولاً یک فرآیند آسان است.

 

چگونه می توانید دید جستجوی وب سایت خود را بهبود بخشید؟ اگر وب سایت شما آنطور که فکر می کنید رتبه بندی نمی کند، پنج عامل موجود در لیست ما را بررسی کنید و برای بهبود رتبه خود، افزایش بازدید و کسب درآمد بیشتر از وب سایت خود اقدام کنید. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خرید رپورتاژ آگهی

رله پیلز

روتاری انکودر

آموزش تصويري چسباندن زيرنويس

تولید فیلم استرچ

رپورتاژ رایگان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح