کد خبر : 208225
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1402 - 18:41

نقد و بررسی فیلم Strays 2023: کمدی دلپذیر اما فراموش نشدنی

نقد و بررسی فیلم Strays 2023: کمدی دلپذیر اما فراموش نشدنی

  « زیرنویس Strays» آخرین تلاش سال ۲۰۲۳ برای احیای کمدی‌های با درجه R در گیشه است و به‌ویژه برای هر کسی که در زمان «Dr. Dolittle 2 و «Cats & Dogs» در تابستان ۲۰۰۱ موفق شدند پشت سر هم باشند. برای آن دسته از نسل‌ها، که در «جوانه هوا» و «محصول به خانه» نیز

 

« زیرنویس Strays» آخرین تلاش سال ۲۰۲۳ برای احیای کمدی‌های با درجه R در گیشه است و به‌ویژه برای هر کسی که در زمان «Dr. Dolittle 2 و «Cats & Dogs» در تابستان ۲۰۰۱ موفق شدند پشت سر هم باشند. برای آن دسته از نسل‌ها، که در «جوانه هوا» و «محصول به خانه» نیز بزرگ شدند، طبقه‌بندی MPAA فیلم نوید یک برداشت خرابکارانه را می‌دهد. روی لوازم دوران کودکی ویل فرل و جیمی فاکس که به‌طور پیش‌بینی‌شده در نقش توله‌های سربی رگی و باگ خنده‌دار هستند، عوامل نوستالژیک را چند درجه بالاتر می‌برند. کمتر انتظار می رود این است که این تلنگر رفیق/انتقام جویانه در مورد قطع عضو فالیک چقدر ماهرانه می تواند احساسات ما را برانگیزد و به ما یادآوری کند که پرخاشگری و قلب متقابل متقابل نیستند.

رگی (فرل) یک تریر مرزی است که ناخواسته در یک رابطه سمی با صاحب سادیستی خود، داگ (ویل فورته) به دام افتاده است. او فقط پس از جدایی او را به خاطر دشمنی با دوست دختر سابقش نگه داشت. رجی که نادیده گرفته شدن را با محبت اشتباه می گیرد، نمی تواند هر بار که در جریان بازی بی ضرری که این دو در حال انجام آن هستند به نام “Fetch and Fuck” رها می شود، به سراغ این بچه پورن و معتاد به گلدان برمی گردد. قسمت آخر نام به خاطر بیان خشمگین داگ است، زمانی که رجی ناگزیر برمی گردد و همان توپ تنیس تنیس را زیر پاهایش می اندازد.

 

رجی معتقد است سختی فزاینده بازی دلیلی بر ایمان داگ به هوش خود است. سرانجام، او تنها در یک کوچه شهری کیلومترها دورتر از خانه، چاره‌ای جز مواجهه با حقیقت سرد و سختی ندارد که او ناخواسته است.

 

باگ (فاکس)، یک بوستون تریر بدبین و بد دهن، مگی (ایسلا فیشر)، یک چوپان استرالیایی ناامید از نظر جنسی که صاحب بی‌حساب او را با یک توله سگ پومرانیا (گرتا لی) جانشین او کرده است، به رجی کمک می‌کنند تا موقعیت تازه‌ای که به‌عنوان یک ولگرد به دست آورد. و هانتر (رندال پارک)، گریت دین افسرده ای که در آکادمی پلیس شکست خورد و اکنون به عنوان سگ درمانی مراقبت از سالمندان کار می کند.

 

رجی پس از اینکه متوجه شد که «کیسه‌ی کثیفی» در واقع یک اصطلاح دوست داشتنی نیست، تصمیم می‌گیرد یک بار دیگر داگ را پیدا کند و با برداشتن چیزی که بیشتر دوست دارد، یعنی دیک، دوز داروی خودش را به او بدهد. “ولگردها” ممکن است نوجوان باشند، اما بی مزه نیست. و حتی زمانی که طنز برجسته می شود، به ندرت تکراری است. اگرچه شوخی‌های مدفوع آشکارا با قلمرو همراه است، اما کمتر از حد انتظار است.

به جای تکیه بیش از حد بر چیزهای بدیهی، «Strays» با قرار دادن رجی و دوستان جدیدش در موقعیت‌های متفاوتی که هر کدام جنبه متفاوتی از گشت و گذار در جهان و همچنین یک سگ را برجسته می‌کنند، پتانسیل پیش فرض خود را به حداکثر می‌رساند: در یک بار در فضای باز، آنها با حذف دست و پا چلفتی ترین جفت دست، وعده غذایی بعدی خود را برنامه ریزی کنند. در طول یک نمایش آتش بازی در یک کارناوال، تفاوت فاحش بین شنوایی انسان و سگ خود را به شوخی در مورد احساس گناه مذهبی پس از یک عمل سرقت کوچک می رساند. پرواز از طریق چنگک های عقاب کچل گرسنه، حس مرگ و میر باگ را بیدار می کند و علوفه در جنگل منجر به سفری روانگردان با قارچ ها می شود که خودآگاهی رو به رشد دوستان پشمالوی ما را بیشتر می کند.

 

بینش فلسفی فیلم در بهترین حالت ابتدایی است. اما آن‌ها به «ولگردها» عمق بیشتری از آنچه که احتمالاً سزاوار آن است می‌افزایند. هنگامی که روند روال احساسی به خود می گیرد، نتایج بسیار تکان دهنده است. با این حال، تیم خلاق «Strays» می‌داند که شما برای دیدن چه چیزی آمده‌اید و یک پایان رضایت‌بخش با توپ به دیوار ارائه می‌کند (بدون جناس). یک قطره سوزن مناسب که نباید خراب شود، معامله را شیرین می کند.

 

ساختار فیلم به خاطر استفاده از قطعات برای حرکت دادن شخصیت‌ها در طول سفر واقعی و معنوی‌شان، بدون اتلاف وقت و ساخت موفقیت‌آمیز بر روی مضامین و گاف‌هایی که در ابتدا ایجاد شده‌اند، تحسین برانگیز است. با توجه به پیشنهادهایی که به‌طور تصادفی مونتاژ شده‌اند، مانند «Joy Ride» که شوخی‌های بی‌مصرف را یکی پس از دیگری به مخاطب نشان می‌دهد تا نرخ بالای LPM (خنده در دقیقه) را بدون توجه به انسجام روایی حفظ کند، بسیار عالی است. همانطور که گفته شد، مفهوم Strays گهگاه با مسائلی با ثبات مواجه می شود.

 

درک سگ ها از گفتار انسان آنقدر ضعیف است که رجی نمی تواند به داگ بگوید که می خواهد از شر او خلاص شود. در عین حال به اندازه کافی حاد هستند که همه چیزهایی که اطرافیانشان می گویند را درک می کنند. با این حال، این غیر از موضوع است و نباید زیاد در توانایی شما برای لذت بردن از نوشته طنز آمریکن وندال و خالق «بازیکنان»، دن پرول، دخالت کند. همچنین، جلوه‌های بصری Cinesite نیز قابل توجه است، که عمدتاً کار یکپارچه‌ای را با اجرای کانین‌های واقعی ترکیب می‌کنند. در جایی که ترفندهای دیجیتال لنگ می‌زنند، صداپیشگی همه جانبه ستاره‌ای و ویرایش قوی باعث می‌شود که سست شود.

آیا «ولگردها» ارزش یک سفر به تئاتر را دارد؟ بدون دخالت فرل، فاکس، و تهیه کنندگان کریس میلر و فیل لرد، به سختی می توان دید که چگونه این انحراف سرگرم کننده اما فراموش نشدنی اواخر تابستان از رفتن مستقیم به استریم اجتناب می کرد، به خصوص با توجه به اینکه فیلم «Flamin’ Hot» ایوا لونگوریا کنار گذاشته شد. بدون تشریفات در Hulu علیرغم برخورداری از فیلمبرداری برجسته. اما در زمانی که بسیاری از کمدی‌ها نیمه کاره احساس می‌شوند، «Strays» توصیه‌ای آسان دریافت می‌کند که از آن‌ها کوتاه بیاید. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خرید رپورتاژ آگهی

رله پیلز

روتاری انکودر

آموزش تصويري چسباندن زيرنويس

رپورتاژ رایگان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح