کد خبر : 208285
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 دی 1402 - 11:37

این شخصیت «بازی تاج و تخت» هرگز نباید می‌مرد

این شخصیت «بازی تاج و تخت» هرگز نباید می‌مرد

  به گزارش دانلود فیلم و به نقل از برخورد دهنده بازی تاج و تخت در کشتن شخصیت‌ها، حتی شخصیت‌های مورد علاقه طرفداران، شهرت خوبی دارد. این نمایش با ایجاد داستانی که در آن هیچ کس در امان نبود، بینندگان را جذب کرد و به یک پدیده تبدیل شد. بالاخره چه کسی می تواند به

 

به گزارش دانلود فیلم و به نقل از برخورد دهنده بازی تاج و تخت در کشتن شخصیت‌ها، حتی شخصیت‌های مورد علاقه طرفداران، شهرت خوبی دارد. این نمایش با ایجاد داستانی که در آن هیچ کس در امان نبود، بینندگان را جذب کرد و به یک پدیده تبدیل شد. بالاخره چه کسی می تواند به درام عروسی سرخ نگاه کند؟ با این حال، هر مرگی که در این نمایش وجود داشت توجیه نشد. در حالی که افرادی مانند رابرت براتیون (مارک ادی)، ند استارک (شان بین)، و حتی مرگ تایوین لنیستر (چارلز دنس) نقش مهمی در طرح داستان داشتند، دیگران برای افزودن درام به یک لحظه استفاده شدند و نمایش را از حضور شخصیت‌هایی محروم کردند. می توانست تاثیر عمده ای بگذارد این فهرست شامل استارک فراموش شده، ریکون (هنر پارکینسون)، که پس از چندین فصل فقط برای مردن دوباره ظاهر می شود، میرسلا (نل تایگر فری)، تنها فرزند سرسی (لنا هدی) که نقش مهمی ایفا نمی کند، جوجن رید (توماس برودی- سانگستر)، که درست قبل از اینکه ماموریتش کامل شود و به سرعت فراموش شود کشته می شود و چندین نفر دیگر. با این حال مهم‌ترین مرگ در بازی تاج و تخت که هرگز نباید اتفاق می‌افتاد، سر باریستن سلمی (ایان مک‌الهینی) است.

باریستن که به عنوان لرد فرمانده گارد پادشاه شروع می شود، توسط جافری (جک گلیسون) رسوا شده و از سمت خود برکنار می شود و باعث می شود که او با دنریس (امیلیا کلارک) طرف شود و مشاور و محافظ او شود و در عین حال به او کمک کند تا در مورد خانواده اش اطلاعات کسب کند. با وجود پیری، از باریستن به عنوان یکی از بزرگترین جنگجویان وستروس یاد می شود و تا زمان مرگش همچنان به اثبات شایستگی خود برای این شهرت ادامه می دهد. ناآرامی در Meereen، باریستن را می کشد، زیرا او و سربازان ترسناکش در خیابان ها مورد حمله قرار می گیرند و بر آنها غلبه می کنند. مطمئناً، مرگ باریستن نشان دهنده یک ضربه شخصی به دنریس است و تهدید پسران هارپی را افزایش می دهد، اما برای توجیه مرگ باریستن کافی نیست.

 

همانطور که در ادامه بقای او در کتاب های جورج آر آر مارتین دیده می شود، باریستن چیزهای بیشتری برای ارائه داستان داشت. باریستن با قدرت نبرد، کینه شخصی خود نسبت به لنیسترها و آگاهی از گذشته، اگر زنده بود، می توانست داستان را تغییر دهد. باریستن یکی از معدود شخصیت‌هایی است که مدت‌ها باقی مانده است که پدر دنریس، پادشاه دیوانه، و برادرش ریگار را به خوبی می‌شناخت و او برای دیدن آغاز شورش رابرت حضور داشت. مهمتر از آن، روایت او در کتاب ها نشان می دهد که باریستن در تورنمنت در هارنهال شرکت کرد، رویدادی که تا حد زیادی در هاله ای از رمز و راز قرار داشت و نقطه عطفی در تاریخ بود. با این حال مرگ او مانع از کاوش در دیدگاه او شد. باریستن خیلی زود در سریال کشته شد تا راه را برای تیریون لنیستر (پیتر دینکلیج) به عنوان دست دنریس باز کند، اما شخصیت لیاقت بهتری را داشت.

 

باریستن سلمی در «بازی تاج و تخت» چه نقشی داشت؟

باریستن سلمی یکی از معدود شخصیت هایی است که افتخار خود را جدی می گیرد. در حالی که بسیاری از افراد به یکدیگر نقشه می کشند، نقشه می کشند و به یکدیگر خیانت می کنند، باریستن بیش از هر چیز تحت تأثیر وفاداری قرار می گیرد و موقعیت او در گارد پادشاه را به مکان مناسبی برای او تبدیل می کند. باریستن بیش از چهل سال در گارد پادشاهی خدمت کرد و در تنها بیست و سه سالگی به یکی از نخبگان سفید شنل تبدیل شد و زندگی خود را وقف حفاظت از خانواده سلطنتی علیرغم دوران پرتلاطم کرد. او که به عنوان سر باریستن جسور شناخته می شود، به عنوان یک جنگجوی سرسخت و مرد خوب برای خود شهرت پیدا کرد. اگرچه باریستن یکی از دوستان برجسته تارگرین ها بود، حتی در دوران شورش رابرت، باریستن در دوران سلطنت رابرت در سمت خود باقی ماند، اما جافری او را به دلیل سن و سالش و ناکامی در نجات رابرت از کار برکنار کرد. این اعلام عمومی مایه شرمساری بود، زیرا قرار است گارد پادشاهی یک تعهد مادام العمر باشد. اما باریستن به جای پذیرش آن، به دنبال حاکم جدیدی برای نگهبانی است.

افرادی که برای تاج و تخت آهنین می جنگند کم نیست، همه آنها از جنگجوی مشهور استقبال می کنند، اما باریستن برای حمایت از دنریس تارگرین به اسوس سفر می کند. باریستن با اعتراف به گناه خود برای ترک تارگرین ها در پی شورش رابرت، از دنریس طلب بخشش می کند و به او خدمت می کند و یکی از اولین شهروندان وستروسی است که به آرمان او می پیوندد. باریستن به سرعت تبدیل به یکی از قابل اعتمادترین مشاوران دنریس می شود و از گذشته خانواده اش به او می گوید و قول می دهد که هیچ یک از جنون های تارگرین را در او نمی بیند و به او کمک می کند تا حکومت را یاد بگیرد. او به عنوان یک وجدان برای دنریس عمل می کند، و با او مخالفت می کند که یک ارتش برده بخرد و سعی می کند او را از ارتباط با پسران دوم منصرف کند. وفاداری و محافظت باریستن به خوبی به دنریس کمک می کند تا او راه خود را پیدا کند، اما او برای بازگشت او به وستروس به دلیل مرگ بی موردش حضور ندارد.

 

مرگ باریستن در «بازی تاج و تخت» معنایی ندارد

باریستن علیرغم اینکه یک جنگجوی افسانه ای است و در سنین پیری ضعیف تر نمی شود، در یک نبرد حماسی یا یک ماموریت ناامیدکننده برای محافظت از ملکه خود کشته نمی شود، بلکه در یک مبارزه خیابانی کشته می شود. با قدم زدن در خیابان ها، متوجه فرار مردم می شود و کرم خاکستری (جیکوب اندرسون) و چندین جنگجوی بی آزار دیگر را می یابد که با پسران هارپی می جنگند. این گروه از رادیکال‌ها زمان دنریس را در میرین گرفتار می‌کنند و در برابر تغییراتی که او به ارمغان می‌آورد مقاومت می‌کنند و برای حفظ روش‌های قدیمی خود می‌جنگند. این سازمان متشکل از بردگان سابق ممتاز به جای جنگجویان نخبه است، اما شناخته شده است که آنها اعمال خشونت آمیز انجام می دهند. آنها تهدیدی برای پادشاهی هستند که دنریس در حال تلاش برای ایجاد آن است، اما نمایش به نکته ای اشاره می کند که اعلام می کند هیچ جنگجوی بزرگتر از Unsullied نیست، که از بدو تولد به طرز وحشیانه ای آموزش دیده اند. با کمک باریستن، آنها باید بتوانند به راحتی در رویارویی پیروز شوند، اما نمایش از این منطق پیروی نمی کند.

باریستن با دیدن چندین کشته شده Unsullied، وارد عمل می شود و کرم خاکستری زخمی را نجات می دهد. او قبل از اینکه توسط گروه شورشی تازه تاسیس چندین ضربه چاقو بخورد، چندین مخالف را می کشد. اگرچه شاید این واقعیت که تعداد او بیشتر است می تواند مرگ او را توجیه کند، اما باریستن در حالی می میرد که تنها یک عضو از پسران هارپی باقی مانده است، که کرم خاکستری آن را می کشد. باریستن نباید با چنین وضعیت پیش پا افتاده ای از بین می رفت. موقعیت او به عنوان یک جنگجوی بزرگ با سهولتی که این شهروندان نقابدار او را بیرون می آورند تقریباً خنده دار است. پس از زنده ماندن از جنگ ها، بریستن در خیابان های میرین به دست یک اوباش بی چهره می میرد. مرگ باریستن بسیار کمتر از آن چیزی است که شایسته اوست.

 

باریستن چه پیشنهادی برای «بازی تاج و تخت» داشت

نه تنها شرایط پایین تر از اوست، بلکه مرگ باریستن در سریال خیلی زود است. بازی تاج و تخت از رمان های مارتین A Song of Ice and Fire برای حذف Barristan خارج می شود. در کتاب‌های مارتین، باریستن هنوز زنده و سرحال است و قرار است هر زمان که در Winds of Winter منتشر شود، راوی باشد. به این ترتیب، هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. پس از اخراج بی‌ادبانه، باریستن با دنریس از قانون فعلی لنیستر بیزار است و تعاملات احتمالی او با تیریون لنیستر، که به زودی به دنریس می‌پیوندد، جالب می‌کند. اما در کتاب تمرکز او بر جنگ پیش روی حامیان دنریس است. باریستن با تهدید از هر طرف، حتی پس از ناپدید شدنش، فرماندهی ارتش او را بر عهده می گیرد.

 

اما بزرگترین سهم بالقوه باریستن که سریال آن را رد می کند، دانش او درباره شورش رابرت است. برخلاف بسیاری از شخصیت‌های فعال در آن زمان، باریستن شناخت نزدیکی از پادشاه دیوانه و ریگار داشت. واقعیت این است که بسیاری از آنچه در این سمت از جنگ اتفاق افتاد یک راز است و فقط جیمی لنیستر (نیکولای کوستر والداو) موضع خود را توضیح می دهد. اما Barristan می‌توانست بینش داشته باشد، به‌ویژه با توجه به اینکه سریال در حال حاضر شخصیت‌های دیگری را که می‌توانستند این کار را ارائه دهند، مانند جان کانینگتون و خط داستانی Young Griff حذف کرده است. دانش باریستن از جنگ و وقایعی که منجر به آن شد می‌توانست برای حمایت از افشای نسب جان اسنو (کیت هرینگتون) استفاده شود. دیدگاه او در مورد پایان دنریس نیز می‌توانست جذاب باشد، زیرا او اولین تارگرینی نیست که او می‌دید تسلیم جنون می‌شود. اما قبل از اینکه هر یک از اینها مهم شود، Barristan از داستان خارج می شود.

 

چرا «بازی تاج و تخت» باریستن را کشت؟

مرگ سر باریستن مانند دیگر شخصیت ها بر داستان تأثیر نمی گذارد. مطمئناً شخصیت او به اندازه برخی مهم نیست، اما مرگ او یک نقطه طرح غیر ضروری بود که با بقای او در کتاب ها ثابت شد. بله، این سازمان را به عنوان یک تهدید اساسی نشان می‌دهد و دنریس را خشمگین می‌کند و باعث می‌شود که او در برخورد با پسران هارپی به خشونت متوسل شود و به سقوط نهایی او اشاره کند. در نتیجه مرگ دنریس، احساسات دنریس بر او مسلط می شود و او اشراف میرین را با اژدهایش، ویسریون و ریگال، تهدید می کند و دو نفر را به آنها غذا می دهد تا بفهمند چه کسی پسران هارپی را رهبری می کند. با این حال او از اقدامات عجولانه خود پشیمان می شود و برای اصلاح اوضاع با هیزدهر ز لوراق ازدواج می کند. فراتر از این، مرگ باریستن عواقب کمی دارد و چیزهای دیگری می‌توانست باعث شود دنریس واکنش مشابهی نشان دهد، مانند مرگ بی‌لحن، آسیب کرم خاکستری، یا فقط بی‌تابی او با پسران هارپی. باریستان نیازی به مردن نداشت، اما مرگ او راه را برای شخصیت دیگری برای تصاحب موقعیت او باز کرد.

به جای باریستن، تیریون تبدیل به دست دنریس می شود و در پایان سریال نقش اصلی را به او می دهد. از آنجا که تیریون مورد علاقه طرفداران است، او به وضوح به کاری نیاز داشت، اما او یک شوالیه گارد پادشاه نیست. تیریون می‌توانست بدون مرگ باریستن به دست ملکه تبدیل شود زیرا او یک محافظ باقی می‌ماند. بازی تاج و تخت اغلب شخصیت‌ها را ترکیب می‌کرد تا بازیگران را فشرده کند، اما باریستن از قبل برای طرفداران آشنا بود و نیازی نبود که به نفع تیریون نوشته شود. در نهایت، دلیلی وجود نداشت که بریستن اینقدر زود از داستان حذف شود، به خصوص که او هنوز در کتاب است. باریستن سزاوار مرگ تاثیرگذارتری بود و در این بین پتانسیل زیادی داشت و هیچ بهانه خوبی برای کشته شدن او باقی نمی گذاشت. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خرید رپورتاژ آگهی

رله پیلز

روتاری انکودر

آموزش تصويري چسباندن زيرنويس

رپورتاژ رایگان

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح