آنچه می توانیم از به روز رسانی های الگوریتم های گذشته و حال گوگل بیاموزیم
به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و بک لینک و به نقل از سرزمین موتورهای جستجو موضوعات مشترک بین بهروزرسانیهای گذشته و حال Google را برای درک اقدامات و محتوایی که Google برای آنها ارزش قائل است، کشف کنید. بهروزرسانیهای الگوریتم مخرب طی سالها SERPهای گوگل را متزلزل کرده است. پنگوئن،
به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و بک لینک و به نقل از سرزمین موتورهای جستجو موضوعات مشترک بین بهروزرسانیهای گذشته و حال Google را برای درک اقدامات و محتوایی که Google برای آنها ارزش قائل است، کشف کنید.
بهروزرسانیهای الگوریتم مخرب طی سالها SERPهای گوگل را متزلزل کرده است.
پنگوئن، پاندا، کافئین و اول ماه مه را به خاطر دارید؟
بهروزرسانیهای Google معمولاً بهعنوان تلاشی محدود برای حل یک مشکل فردی شروع میشوند، سپس گسترش مییابند و نامها را قبل از جذب در الگوریتمهای رتبهبندی اصلی به دست میآورند.
علیرغم ماهیت پویای جستجو، تعهد گوگل برای مقابله با محتوای وب هرزنامه بدون تغییر باقی مانده است.
از آنجایی که هوش مصنوعی جستجو و زندگی ما را متحول می کند، درک روان جستجوی گوگل بسیار مهم می شود.
بیایید موضوعات مشترک بین بهروزرسانیهای گذشته و حال Google را بررسی کنیم تا اقدامات و محتوایی را که Google برای آنها ارزش قائل است، درک کنیم.
جستجوی Google Generative Experience در مقابل پانل دانش
این شاید واضح ترین مقایسه ای باشد که می توانیم انجام دهیم. این دو به روز رسانی به طور کلی از نظر نحوه واکنش افراد در جامعه جستجو به آنها مشابه هستند.
اخیراً پیشنمایش «تجربه مولد جستجوی Google» را داریم. ما همچنین مقالات مختلفی از Google داریم که SGE و Bard (محصول هوش مصنوعی گوگل) را به هم نزدیکتر می کند.
این پیش نمایش باعث ایجاد وحشت در بین سئوکاران شد، زیرا فضای محدودی را برای پیوندهای جستجوی ارگانیک نشان می داد.
بازاریابان جستجو می ترسیدند که SEO (و جستجوی بالقوه پولی) بدون عناصر قابل کلیک منسوخ شود.
طولی نکشید که زبان به آخرالزمانی تبدیل شد و مردم دوباره شروع به مرده بودن جستجو کردند:
بهروزرسانی سؤالات متداول در توییتر شروع به انتشار کرد، زیرا اسناد Google تأیید میکند که Bard «به ندرت نقلقولها و پیوندهایی را به سازندگان محتوا فهرست میکند». (پوشش بیشتر از گزارش بری شوارتز)
متخصصان جستجو نگران بودند که گوگل به طور موثری ارسال ترافیک به وب گسترده تر را با قرار دادن پیوندهای ارگانیک کمتر و عدم استناد مستقیم متوقف کند.
به نظر من بعید به نظر می رسد. کل مدل درآمد گوگل بر اساس تبلیغات پرداخت به ازای کلیک است.
این بدان معنا نیست که همه چیز نمی تواند متفاوت عمل کند. (یعنی برای اینکه نام تجاری شما در چت های مرتبط بیشتر توسط هوش مصنوعی ارجاع داده شود، پرداخت کنید – کلمات کلیدی را فراموش کنید!)
با این حال، زمان لازم است تا چنین فناوری در سطح جهانی گسترش یابد.
بنابراین، من انتظار ندارم که مدل تبلیغاتی گوگل یک شبه تغییر کند.
ما دوره ای از سازگاری با فناوری های جدید را پشت سر خواهیم گذاشت.
نقشهای ما ممکن است شامل ساخت سریعتر و تغییر رویکردهای تبلیغاتی با استفاده از توصیههای هوش مصنوعی به جای کلمات کلیدی و پیوندها باشد.
علیرغم تغییرات، جستجو ادامه خواهد یافت، البته به روشی بسیار متفاوت.
آیا این زنگ به صدا در می آید؟ در سال ۲۰۱۲، گوگل پانل های دانش را راه اندازی کرد.
این به نمودار دانش قبلاً منتشر شده گوگل (یک سیستم پشت صحنه برای متنی کردن اطلاعات و گروه بندی آنها در قالب موجودیت) متکی بود تا به جای پیوند دادن به صفحه وب میزبان، اطلاعات خاص را مستقیماً در نتایج جستجو استخراج کند.
از آن زمان تاکنون، تحولات بسیاری را پشت سر گذاشته است.
بنابراین، هنوز تعداد زیادی لینک ارگانیک وجود داشت. اما این یک تغییر بصری بزرگ بود که جستجوی املاک و مستغلات بیشتری (به ویژه در فضاهای پرس و جوی اطلاعاتی) به اطلاعات خالص داد.
بنابراین، هنوز تعداد زیادی لینک ارگانیک وجود داشت. اما این یک تغییر بصری بزرگ بود که جستجوی املاک و مستغلات بیشتری (به ویژه در فضاهای پرس و جوی اطلاعاتی) به اطلاعات خالص داد.
در بسیاری از موارد نیازی به کلیک بر روی پیوند استنادی نیست زیرا پانل های دانش مستقیماً اطلاعات مورد نیاز را ارائه می دهند.
در حالی که پانل های دانش ممکن است همیشه آنقدر تهاجمی نباشند، اغلب نیاز به کلیک کردن را بی اثر می کنند، به خصوص برای پرس و جوهای بسیار اطلاعاتی.
پانل های دانش در سال ۲۰۱۲ منتشر شدند، قبل از اینکه هوش مصنوعی به جریان اصلی تبدیل شود. حتی در آن زمان، سئوکاران زیادی وجود داشتند که نابودی و تاریکی را پیشبینی میکردند.
اما اینجا هستیم، ۱۱ سال بعد، و جستجو هنوز وجود دارد.
گوگل همچنان ترافیک را به وب سایت ها ارائه می کند.
سئو نمرده است.
بنابراین همانطور که پانل دانش، حتی در شکل پیشرفتهترش، نتوانست جستجو را از بین ببرد، من گمان میکنم که همین امر در مورد استقرار SGE و Bard Google نیز صادق باشد.
با این حال، این آینده طلایی را تضمین نمی کند.
همه ما نیاز به تطبیق داریم و ممکن است کاهشی در کلیکها وجود داشته باشد که باید آن را مدیریت کنیم یا روشهای تبلیغاتی جایگزین پیدا کنیم.
با این حال، هوش مصنوعی یک شهاب سنگ فاجعه آمیز نیست که به حرفه ما پایان دهد.
همانطور که دوران بازیابی اطلاعات (IR) قبل از سئو فرا رسید، سئو نیز به چیز دیگری تبدیل خواهد شد.
محتوای مفید Google در مقابل پاندا
در اینجا، ما می توانیم یک مقایسه بسیار واضح را انجام دهیم.
در آگوست ۲۰۲۲، گوگل شروع به صحبت در مورد سیستم «محتوای مفید» کرد که اهداف زیر را داشت:
هدف از بهروزرسانی محتوای مفید، پاداش بهتر به محتوایی است که بازدیدکنندگان احساس میکنند تجربه رضایتبخشی داشتهاند، در حالی که محتوایی که انتظارات بازدیدکنندگان را برآورده نمیکند، عملکرد خوبی نخواهد داشت.
چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که محتوایی ایجاد می کنید که با به روز رسانی جدید ما موفق خواهد بود؟ با پیروی از توصیه ها و دستورالعمل های طولانی مدت ما برای ایجاد محتوا برای مردم، نه برای موتورهای جستجو. تولیدکنندگان محتوای اول مردم ابتدا بر ایجاد محتوای رضایتبخش تمرکز میکنند، در حالی که از بهترین شیوههای سئو برای ایجاد ارزش بیشتر برای جستجوگران استفاده میکنند. پاسخ مثبت به سؤالات زیر به این معنی است که احتمالاً در مسیر درستی با رویکرد مردم اول هستید:
- آیا مخاطبان موجود یا مورد نظری برای کسب و کار یا سایت خود دارید که اگر محتوای آن مستقیماً به شما برسد، برایشان مفید باشد؟
- آیا محتوای شما به وضوح تخصص دست اول و عمق دانش را نشان می دهد (به عنوان مثال، تخصص ناشی از استفاده واقعی از یک محصول یا خدمات، یا بازدید از یک مکان)؟
- آیا سایت شما هدف یا تمرکز اصلی دارد؟
- آیا پس از خواندن محتوای شما، آیا کسی احساس می کند که به اندازه کافی در مورد یک موضوع یاد گرفته است تا به هدف خود کمک کند؟
- آیا کسی که محتوای شما را می خواند احساس می کند که تجربه رضایت بخشی داشته است؟
- آیا راهنمایی ما را برای بهروزرسانیهای اصلی و بررسی محصول در نظر میگیرید؟
ابتدا از تولید محتوا برای موتورهای جستجو خودداری کنید
توصیه ما در مورد داشتن رویکرد مردم اول، پیروی از بهترین شیوه های سئو، مانند مواردی که در راهنمای سئوی خود گوگل آمده است، بی اعتبار نمی کند. سئو زمانی یک فعالیت مفید است که برای محتوای اول افراد اعمال شود. با این حال، محتوایی که اساساً برای ترافیک موتورهای جستجو ایجاد میشود، به شدت با محتوایی که جستجوگران آن را رضایتبخش نمیدانند مرتبط است.»
بسیاری از سئوکارها بسیاری از موارد فوق را از بهروزرسانیهای پاندای قدیمی Google تشخیص میدهند.
گوگل هنوز هم اغلب بهروزرسانی را با نام ارجاع میدهد.
این پست وبلاگ ۲۰۱۱ بینشهایی را در مورد یادداشتهای انتشار اولیه بهروزرسانی ارائه میکند (حتی اگر پاندا در آن زمان با نامش ذکر نشده بود).
«هدف ما ساده است: دادن مرتبطترین پاسخها به سؤالات افراد در سریعترین زمان ممکن. این نیاز به تنظیم مداوم الگوریتمهای ما دارد، زیرا محتوای جدید – چه خوب و چه بد – همیشه آنلاین میشود.
بسیاری از تغییراتی که ما ایجاد می کنیم آنقدر ظریف هستند که افراد بسیار کمی متوجه آنها می شوند. اما در حدود یک روز گذشته، ما یک بهبود الگوریتمی بسیار بزرگ را در رتبهبندی خود راهاندازی کردیم – تغییری که به طور قابل توجهی بر ۱۱.۸٪ از جستجوهای ما تأثیر میگذارد – و میخواستیم به مردم اطلاع دهیم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. این بهروزرسانی برای کاهش رتبه سایتهای با کیفیت پایین طراحی شده است – سایتهایی که ارزش افزوده پایینی برای کاربران دارند، محتوای وبسایتهای دیگر را کپی میکنند یا سایتهایی که خیلی مفید نیستند. در عین حال، رتبهبندی بهتری برای سایتهای با کیفیت بالا – سایتهایی با محتوای اصلی و اطلاعاتی مانند تحقیق، گزارشهای عمیق، تجزیه و تحلیل متفکرانه و غیره – ارائه میکند.
ما نمیتوانیم بدون تأثیر بر رتبهبندی بسیاری از سایتها، پیشرفت بزرگی انجام دهیم. باید این باشد که برخی از سایت ها بالا می روند و برخی پایین می روند. Google به محتوای باکیفیت ایجاد شده توسط وبسایتهای فوقالعاده در سرتاسر جهان وابسته است و ما مسئولیت تشویق یک اکوسیستم وب سالم را داریم. بنابراین، مهم است که سایتهای با کیفیت بالا پاداش بگیرند و این دقیقاً همان کاری است که این تغییر انجام میدهد.»
هدف گوگل بدون تغییر باقی می ماند: آنها به یک موتور جستجوی مفید برای کسب درآمد متکی هستند.
اگر محتوای «ایجاد شده برای سئو» بر نتایج جستجو غالب شود، کاربران با هرزنامه های بیشتری مواجه می شوند که منجر به کاهش استفاده و از دست دادن درآمد تبلیغاتی می شود.
شباهت لفاظی بین نسخه اصلی پاندا و بهروزرسانی محتوای مفید، تکاندهنده است.
لحن صدا تا حدودی تغییر کرده است، اما نکات کلیدی ثابت مانده است:
- گوگل می داند که یک اکوسیستم وب سالم برای آنها سودمند است. در حالی که ممکن است به گوگل یا هر شرکت بزرگی اعتماد نکنید، به نفع آنهاست که مخاطبان خود را نخورند (چیزی که با استقرار هوش مصنوعی همچنان صادق خواهد بود).
- محتوای مفید و مفید برای کاربران نهایی تولید کنید. به خاطر سئو (یا موتورهای جستجو) محتوا تولید نکنید.
- گوگل سعی میکند مراقب تأثیر بهروزرسانیهای فردی بر فضاهای جستجوی جمعی آنها باشد. گوگل با احتیاط و به صورت تدریجی پیشرفت می کند و به ما زمان می دهد تا خود را تطبیق دهیم.
- کاربران وقتی آنلاین هستند باید کارهایی را انجام دهند. چگونه محتوای شما به کاربران کمک می کند تا اهداف خود را تکمیل کنند؟ هنگام تولید محتوای خود روی آن تمرکز کنید.
- حتی با وجود قدرت هوش مصنوعی، گوگل برای یادگیری از وب به محتوای تولید شده توسط انسان نیاز دارد. بدون آن، هیچ ماده جدیدی برای هوش مصنوعی آنها وجود نخواهد داشت که از آن یاد بگیرند و اطلاعات/اخبار آنلاین دچار رکود می شوند و موتور جستجوی گوگل را بی استفاده می کنند.
بررسی موضوعات مشترک بین گذشته و حال
هنگامی که فناوریهای مخربی مانند هوش مصنوعی ظهور میکنند، کسانی که عذابکشی میکنند به سرعت جذب میشوند و اعلام میکنند: «جستجو تمام میشود، سئو مرده است!»
با این حال، میتوانیم با مقایسه لفاظیهای مربوط به بهروزرسانیهای گذشته و حال Google، تفسیر واقعیتری به دست آوریم.
این رویکرد به ما کمک میکند از وحشت جلوگیری کنیم و با چشمانداز بلندمدت Google برای سایتها، محتوا و پیوندهای خود هماهنگ شویم.
این ما را قادر می سازد تا به طور استراتژیک کسب و کار خود را در میان سال ها اختلال برنامه ریزی و تطبیق دهیم.
دیدگاههای قیامت درباره نفوذ سریع فناوری اغلب نادرست هستند، زیرا تاریخ نشان میدهد که پذیرش گسترده زمان میبرد.
هوش مصنوعی یکی دیگر از مرزهای جدید برای کاوش است، و با وضعیت نامناسب اقتصاد جهانی، مرزی که به شدت مورد نیاز است.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰